Salgs- og leveringsbetingelser for qparts ApS

2. Generelle oplysninger

qparts ApS er leverandør af originale XPENG-reservedele til professionelle værksteder (B2B) inden for autoskadebranchen. Bestillinger foretages via vores webshop på www.qparts.dk, og reservedele leveres direkte fra XPENG’s hovedlager i Holland.



2. Bestilling

Reservedele bestilles gennem qparts’ bestillingsside, hvor kunden skal registrere sig med følgende oplysninger:

  • CVR-nummer
  • Telefonnummer
  • Leveringsadresse
  • Kontaktperson

Kunden skal desuden angive køretøjets registreringsnummer eller stelnummer. Ved bestilling modtager kunden en ordrebekræftelse pr. e-mail med estimeret leveringstid. Kunden er ansvarlig for at sikre, at de angivne oplysninger er korrekte.

 



3. Priser

Alle priser er angivet i DKK ekskl. moms og gælder på bestillingstidspunktet. qparts forbeholder sig retten til at justere priserne uden forudgående varsel.

 


 

4. Betaling

Betaling skal ske til qparts inden varerne bliver bestilt hos XPENG. Betalingen kan foretages via de metoder, der fremgår på bestillingssiden.

 


 

5. Levering

Levering af reservedele sker direkte fra XPENG’s lager i Holland. Den standard leveringstid er normalt 5 hverdage, men kan variere afhængigt af reservedelens tilgængelighed. qparts informerer kunden om estimeret leveringstid ved bestilling, men tager forbehold for forsinkelser, der måtte opstå uden for vores kontrol. Kunden er ansvarlig for at holde sig opdateret om leveringsstatus.

Ved modtagelse af varerne skal kunden informere qparts via e-mail, hvis ordren er modtaget.

 



6. Leveringsomkostninger

Leveringsomkostningerne beregnes ud fra ordrevolumen og leveringsadresse og fremgår tydeligt i bestillingsprocessen. For særlige ordrer, såsom tunge eller skrøbelige reservedele, kan der påløbe yderligere omkostninger. qparts kan fakturere fragtomkostninger sammen med ordren eller på efterkrav, afhængigt af hvad der aftales.

 


 

7. Risikoovergang

Risikoen for reservedele overgår til kunden ved levering. Kunden skal straks ved modtagelse kontrollere varerne for fejl og mangler. Eventuelle transportskader eller fejl skal rapporteres til qparts hurtigst muligt, og senest inden for 24 timer på hverdage. Kunden er ansvarlig for dokumentation af beskadigede varer og emballage.

 


 

8. Dine rettigheder

Ved fejl eller mangler på leverede reservedele kan kunden reklamere inden for den gældende reklamationsret på 24 timer på hverdage. Returvarer skal forudgående godkendes af qparts, og returnering skal ske i ubrugt stand i original emballage. Kunden afholder eventuelle omkostninger ved returnering, medmindre andet er aftalt.

 



9. Ansvarsbegrænsning

qparts er ikke ansvarlig for indirekte tab, herunder driftstab, tabt indtjening eller andre økonomiske konsekvenstab, der opstår som følge af forsinket levering, mangelfulde reservedele eller lignende forhold.

 



10. Særlige forhold ved brug af XPENG-reservedele

Visse reservedele kræver specifikt værktøj og uddannelse for korrekt montering og vedligeholdelse. qparts anbefaler, at værksteder følger XPENG’s anvisninger og benytter kvalificerede teknikere for at sikre korrekt installation.

 


 

11. Force Majeure

qparts er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende levering, der skyldes forhold uden for vores kontrol, såsom naturkatastrofer, strejker, krig eller pandemier. I tilfælde af force majeure kan leveringsfristen blive forlænget.

 


 

12. Lovvalg og værneting

Enhver tvist, der måtte opstå som følge af disse salgs- og leveringsbetingelser, afgøres efter dansk ret med qparts’ hjemting som værneting.

 



13. Kontakt

Al dialog vedrørende bestillinger og forespørgsler skal foregå via e-mail for at minimere risikoen for fejlbestillinger.

For spørgsmål vedrørende disse betingelser, kontakt venligst:

qparts ApS
Livøvej 21, 1. sal
DK-8800 Viborg

Telefon: +45 70 25 00 02
E-mail: mail@qparts.dk

 



Seneste opdatering
: 15-10-2024